zaterdag 23 juni 2012

Vrijdag 22 juni

Heerlijk geslapen in ferme Esteben. Terwijl we ontbijten laat de boer de beesten naar buiten, de koeien, de schapen en het varken. Om 8 uur lopen we. De zon schijnt maar staat laag dus er is lekker veel schaduw. We lopen vlot naar de pas waar we een tegenligger hebben, een jongeman die de gr10 vanaf Banyuls loopt. Hij is er bijna en heeft het in 3 weken gelopen, hij wel! Maar wij hebben deze klim toch mooi in de officiële tijd gedaan.
Hierna alleen nog afdalen.
Dachten we.
Een doodenge steile afdaling over een steenlawine, echt niets voor mij. Halverwege moet ik mezelf moed inspreken voor ik verder kan. Als het eindelijk wat vlakker wordt heb ik zulke knikkende knieën dat we stoppen voor brood met chocopasta en pindakaas. Dan het laatste stuk dat toch langer duurt dan we verwachten maar dat komt omdat we een afslag gemist hebben. Na een lang stuk over asfalt komen we in Bidarray, vrijwel blut. Aangezien we hier niet kunnen pinnen en de crete d' Iparla niet meer halen in 1 dag nemen we de trein naar Cambo les bains, waar we pinnen en een huisje in een vakantiedorp huren. Vriendelijke mensen. Morgen weer een rustdag.

1 opmerking:

  1. Hoi Agnes,
    Goed om te horen dat het wandelen wel lekker gaat. Volgnes mij heb je al vele mooie uitzichten gehad. Verder al een beetje gelukt om de tas iets minder zwaar te maken?
    Wandel ze nog lekker met hopelijk beter weer dan hier.

    Groetjes Lieke

    BeantwoordenVerwijderen