maandag 23 juli 2012

Maandag 23 juli

Na de hartelijke ontvangst gisteravond hebben we heerlijk geslapen in hotel Noblia in Bidarray. Omdat wij dachten dat er geen bus reed naar St Etienne de Baigory waren we daar uit de trein gestapt met de bedoeling vanmorgen naar St E te liften. Dat vond de waardin niet goed, dus werden we vanmorgen door monsieur naar st E gebracht. Heel aardig
en daardoor konden we om 9 uur aan de wandeling beginnen.
Meteen stevig klimmen naar de Oylarandoy en daarna over twee passen door naar de Munhoa. Vandaar fantastische vergezichten terug op de Cretes d'Iparla en vooruit naar een echte grote berg.
Dan afdalen tot we om half zes een prachtig plekje vinden om de tent op te zetten met uitzicht op St Jean Pied de Port waar we morgen willen lunchen. Het opzetten van de tent is vreselijk warm werk maar tenslotte staat hij lekker door te luchten. Tijd voor een kopje thee. Ik heb dan wel de brander thuisgelaten ivm grammenjagen maar de lucifers en de pan niet. Op de weg is het droog en kaal. We maken een mini vuurplaatsje met een mini vuurtje. Helaas ook mini effect maar na telkens opstoken met mini stokjes tenslotte een beetje warm water. De thee was zeer speciaal: gerookte Earl Grey. Gaan we op de markt brengen. Na nog een stukje brood liggen we nu lekker in de tent en hopen dat de koeien een beetje weg blijven.

1. Een voorspoedige tocht!
    Hartelijke groet, Carolien

2. het ziet er mooi uit daar bij jullie! Wij hebben net een dagje Florence gedaan met heel veel drukte en puffen nu weer even uit op onze Toscaanse heuveltop. hopelijk houden jullie goed weer. we volgen jullie tocht met veel interesse.

groetjes,

Caroline en Boudewijn

3. Ziet er werkelijk prachtig uit daar! Geniet ervan. En maak gebruik van evt koeien bij je tent: 's morgens even melken en je hebt verse melk;-)

Groeten,
    Berna

4. Het ziet er goed uit! Ik vertrek donderdag naar Tsjechie, en ga op een andere manier ook genieten. Hou vol, sterkte met de knietjes etc en vooral: heel veel genieten! Yolande